gaNtung::...


Sunday, January 30, 2011

seraM taPi laWaQ..hak9...

Kawan aku nama dia Ahmad.. dia nie kerja kilang ikut shif.. dia nie shif petang so balik tengah malam la.Satu malam tu dia lalu la kat jalan nak gi airport kat Ipoh nie.. then sampai kat satu masjid.. depan masjid nie ada tempat sampah.. ala tempat sampah busuk gile.. tapi malam tu tempat tu jadi wangi..then ada sorang pompuan pakai baju serba putih tahan dia. Kata nya nak tumpang sampai kat hujung kampung. So yang kawan aku nie bagi la tumpang. So pompuan nie pun naik la.. dia punya wangi punya semacam aje..Then kawan aku nie dah naik seram sejuk.. so sampai la kat satu jalan yang berbukit so dia nie press la minyak moto dia coz nak cepat dan dah rasa semacam bawak pompuan nie.. lepas aje kawasan bukit tu.. dia rasa ringan aje moto dia.. so dia paling la muka dia kat belakang.. tengok-tengok pompuan tu dah hilang..tapi masih wangi.. dia nie apa lagi terus pecut moto balik umah.. terus masuk selimut tido bawah katil.. 

So esok tu dia gi keja lagi.. balik ikut jalan yang sama jugak. Sampai kat tempat semalam, pompuan semalam ada lagi kat situ. Then dia nie dah naik bulu roma terus pecut moto.. tapi moto dia macam tak nak jalan bila betul-betul depan pompuan tu.. apa nak buat dah terstop kat situ.. pompuan tu cakap naik (tumpang la tu) moto si Ahmad nie.. so dalam keadaan seram sejuk Ahmad nie terus aje.. bawak moto tanpa tengok belakang sambil baca ayat apa yang patut.. sampai tempat berbukit kelmarin.. pompuan yang tumpang tu tepuk bahu si Ahmad nie so si Ahmad nie tak nak paling belakang jugak.. pompuan nie tepuk lagi bahu dia.. so bila dah dua tiga lagi tepuk dia pun paling la.. si pompuan tu masih kat belakang moto dia.. then pompuan tu cakap kat Ahmad cam nie "Abang, jangan bawak laju sangat, semalam adik jatuh tergolek kat sini" hak9~~~

4 peringkat DOSE..=)

Dosa Peringkat Pertama

Seseorang membuat dosa serta lambat menyesali perbuatannya atau pun lambat bertaubat atas dosanya. Ini adalah peringkat awal bagi orang yang membuat dosa. Jika seseorang itu berterusan membuat dosa pada peringkat pertama ini, maka ia akan secara automatik akan naik kedosa peringkat kedua.

Dosa Peringkat Kedua

Seseorang itu akan membuat dosa dan tidak merasai apa-apa diatas perbuatannya. Peringkat ini amat bahaya kerana ianya adalah bibit-bibit permulaan yang boleh menggugurkan iman seseorang.

Dosa Peringkat Ketiga

Seseorang itu membuat dosa dan merasa bangga dengan perbuatan dosanya.
Peringkat ini akan sampai kepada suatu situasi dimana orang yang membuat dosa mula merasa sombong, bongkak dan riak Ucapannya juga akan membawa kepada unsur MURTAD. Contohnya ucapan, "Aku minum arak ni biasa ajee..setakat sebotol tak mabuk lagi. "Selepas peringkat ini seseorang itu akan sampai ke peringkat keempat.

Dosa Peringkat Keempat

Seseorang itu akan membuat dosa, bangga dengan perbuatannya dan mula MEMANDANG HINA ATAS KEBAIKAN ATAU KEBAJIKAN. Pada peringkat ini orang tersebut mula mencabar Al-Quran, Hadis & Sunnah kerana sifat sombong, bongkak dan riak sudah sepenuhnya menguasai diri.

Oleh itu, hendaklah kita sentiasa berkira-kira tentang perbuatan kita setiap hari dan cepat-cepat bertaubat atas kesilapan atau perbuatan kita yang berdosa dan masuklah kita di kalangan orang-orang yang bertaqwa disisi Allah.

Seseorang sahabat pernah bertanya kepada Rasullullah, "Wahai Rasulullah akan adakah orang yang menyeru kearah kejahatan dan dosa setelah datangnya islam yang lengkap ini." Rasullullah menjawab," Ia, memang akan ada pendakwah neraka di akhir zaman setelah datang islam yang lengkap." Sahabat bertanya, "Wahai Rasulullah apa yang perlu aku lakukan sekiranya aku
bertemu zaman itu dan pendakwah neraka tersebut". Rasulullah menjawab,"Hendaklah kamu cari ulama-ulama benar (ulama pewaris nabi) dan berpeganglah kamu kepadanya dan jangan sekali kali kamu lepas darinya."

"Wahai orang-orang yang beriman!Jika datang kepada kamu sesuatu berita,maka selidikilah kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu ( mengenainya ) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu lakukan." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

muKjizaT bisMiLLaH..=)


Mukjizat di sebalik BISMILLAH BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz ' BISMILLAHIR ROHMAANIR ROHIIM ' yang bermaksud ' Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. ' KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH :

Ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu menulis sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.

'BISMILLAH untukmu dan umahmu, suruhlah mereka apabila memohon sesuatu dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak BISMILLAH diturunkan kepada Adam. ' (Hadith Qudsi).

Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke arah barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang dan terlempar semua syaitan.

Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada orang sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan di atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

Jumlah huruf dalam BISMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka ada 19 (AL Muddatsir : 30). Ibnu Mas'ud berkata: ' Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19 malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari.

Tiap-tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf berkata, ' Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan kamilah kehebatannya.

Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala dosa kedua orang tuanya.

Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala gunung kepadanya.

Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan kebakaran, maut mendadak dan bala.

Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta naiklah keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.

BAHAYA BOTOL AIR DALAM KERETA..;)

Peringatan Utk Wanita:

Hai para wanita, air dalam botol plastik di dlm Kereta Anda, sangatlah berbahaya!!! !

Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payudara. Dia tampil di acara Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara,terutama di Australia ...

Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payudara baru-baru ini.
Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta.

Doktor berkata bahwa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta, dan kirimkan ke teman-teman wanita Anda.

Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.

Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak perempuan mengetahui ini semua.

Wallahualam.

aNtara RahmaT allaH..,;).

antRa rahmaT allah yg ade di muka bumi ny ialaH...HUJAN..hujan mmg bnyak kpntngn,.antra kepntgan ujn adlh,,mmbshi bumi kte yg luas terbntg ny...,,dgN ade nye hujan dpatlah tumbuhan di muke bumi nie hdop dgN segaR,,,n kte sbgai mkhluK di muke bumi ny ptot bersyukuR dnG rhmat ny..,;)
^-^

Saturday, January 29, 2011

ladys noTy..;)

Demi Matahari - Snada

10 faktaR mengenai beRdenGkur..,,,

http://3.bp.blogspot.com/__TJyviVFeVA/TTkk1hBVEUI/AAAAAAAAAws/sHHqhfSTySE/s1600/1.jpeg
Apakah anda salah satu orang yang suka mendengkur?? atau anda memiliki pasangan atau keluarga yang suka mendengkur??

1. Satu dari lima penduduk dunia mendengkur. - Benar. Diperkirakan lebih dari satu milyar orang di seluruh dunia mendengkur saat tidur karena berbagai sebab.

2. Pria dan wanita sama banyaknya yang mendengkur. - Salah. Lebih banyak pria yang mendengkur dibandingkan wanita, perbandingannya adalah 80% laki-laki dan 20% perempuan. Alasannya terkait dengan distribusi kelebihan berat badan pada pria yang menumpuk di dada dan leher sehingga menyebabkan penyempitan saluran udara. Kelebihan berat badan pada wanita umumnya menumpuk di pinggul. Pria juga memiliki leher lebih besar daripada wanita. Lingkar leher 40 cm atau lebih cenderung membuat orang mendengkur.

3. Radang amandel (tonsilitis) menyebabkan anak-anak mendengkur. - Benar. Salah satu ciri anak yang terkena radang amandel (tonsilitis) adalah mendengkur waktu tidur.

4. Posisi tidur tidak berpengaruh pada mendengkur. - Salah. Tidur telentang lebih mendukung untuk mendengkur dibandingkan tidur miring.

5. Kelebihan berat badan menyebabkan mendengkur. - Benar. Kelebihan berat badan sangat umum di kalangan pendengkur. Hal ini karena lemak yang terbentuk di sekitar tenggorokan dapat menyempitkan saluran udara. Selain itu, lemak di perut dapat menyebabkan diafragma berfungsi tidak teratur.

6. Pil tidur dan obat penenang mengurangi mendengkur. - Salah. Obat-obatan ini menyebabkan relaksasi otot dan meningkatkan peluang mendengkur.

7. Pada usia 50, perempuan yang mendengkur sama banyaknya dengan laki-laki. - Benar. Karena proses penuaan, wanita kehilangan otot dan lemak di daerah tenggorokannya. Lidah, pangkal tenggorokan, dan jaringan lainnya di dekatnya juga bisa sedikit menyusut. Perubahan ini dapat mengurangi ukuran saluran nafas dan meningkatkan risiko mendengkur. Hanya 5% perempuan yang mendengkur pada usia tiga puluhan, namun pada usia di atas 50 tahun jumlahnya bisa mencapai 40%. Pada usia ini, jumlah wanita yang mendengkur sama banyaknya dengan laki-laki.

8. Mendengkur dapat menandakan penyakit. - Benar. Mendengkur dapat merupakan gejala obstructive sleep apnea (OSA), gangguan umum dan berpotensi serius di mana nafas berulang kali berhenti dan berlanjut saat Anda tidur. Seseorang dengan sleep apnea sering bangun malam untuk bernafas, tetapi biasanya tidak mengingatnya. Sleep apnea seringkali tidak disadari tetapi sangat berbahaya bagi kesehatan karena menyebabkan kurang tidur, kekurangan oksigen, depresi dan meningkatkan risiko serangan jantung dan stroke.

9. Intensitas mendengkur dapat mencapai 90 desibel. - Benar. Setara dengan suara yang dihasilkan oleh sebuah truk yang melaju di jalan raya.

10. Merokok tidak menyebabkan mendengkur - Salah. Asap rokok dapat menginfeksi jaringan tenggorokan yang menimbulkan bengkak. Hal ini menyebabkan penyempitan saluran udara dan membuat orang mendengkur.

Friday, January 28, 2011

sayE sayuNk aLLaH,..^_^



jiwA mEriNdu,,;)

    pertemuan semula dgn ex BF mmeng x didugA,,ladys x rnaH terlukA dGn jejaka tOo,,TelaH diLempa seMua keNagan maNis aGar tiaDa riNdu meNcengkaM jiWa.,,dAn haraP ciNta dihaTi teLah puDar dibawa aruS masE..,,


   ttapI eX ladys tOo x prnAh putos asE mmjjak ciNta ladys toO..,n boy too nk mnjrniHkn hubunGan,daN mmperbtolkaN keadaaN,.,,perpshaN yg dH jady bKn pinta nyA,,kemaafaN LADYS DIRAIh agaR terhapius rase deritaa,,


   suraTan takdiR itu tiaDa siape dpt mennentg nye,,.Demi sebuaH maruaH yG cube diperthnkn nye,~!!!!!

Thursday, January 27, 2011

cHiNta MoNyEt..^_^

Cinta Monyet ni hanyalah kiasan bagi anak-anak remaja yang mmula mengenal bab cinta....macam monyet bila lihat anak dara dia mula nakal..kalau tak percaya anak dara lihat kat taman haiwan tu... 
Maklumlah bila lihat kat wayang bab cerita cinta,bab cerita bollywood,romea dan juliet maka ramailah anakmuda yang tergila-gila..... 
Maka terjadi bab cinta monyet ni...kebanyakkan mereka ni main ikut suka2 aje..... 
Kalau anak sekolah lagi ramai main cinta monyet...ada tu betul-betul macam monyet...sampai ada tu melampui batas.. 
kalau bangsa asing lainlah tapi ini anak-anak remaja Islam kita..... 
Kalau nak ikutkan Hukum Bab Islam,mana bole dik zakia.....kan haram kalau kita bercinta semasa remaja ni...belajar kat sekolah ada tu cukup pas aje..dah tu bila cintan alahai macam bab bollywood... 
Kalau nak cinta pun cintalah pada ilmu ukrawi dan duniawi... 
Ni tak nak cinta monyet...kat beri seekor monyet baru tau... 
Belum lagi balas jasa orangtua dah pun nak cinta monyet..kalau cinta monyet ni,apa yang sang kekasih nak ,dibelikan..ada lagi teruk semua dia beri... 
Astagfirullaaa.. 
Inilah manusia.. 
Banyak dugaannya.. 
Cinta monyet ni haram... 
Kerana mula cinta monyet,mula pegang-pegang tangan,senyum2 dan banyak lagi dik zakia... 
Maka banyaklah terjadi anak kandungan terbuang bab ternoda.. 
Banyak perogolan,zina,mencuri dan banyal lagi.. 

Memang mudah kita kata cinta pada Allah tapi bagi mudamudi yang sedang cinta monyet kebanyyakkannya terlanjur.... 
Terlanjur dari segala-segalanya.. 

Ini hanya kiasan dari MAtaputih aje.. 
Mataputih dah lama hidup... 
Makin banyak cubaan bagaikan petir.. ^_^

raHsia tarikH laHir..!!~~

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang
tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan.
Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu
dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang
ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi
segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan
persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah
persahabatan yang telah terjalin lama.
2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30
Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan
dia lebih suka tinggal di rumah.
Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia
paling benci jika cintanya ditolak
atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu
bersikap sabar dan tidak terburu-buru dalam
bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah
sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang
mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.
3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29
Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir
pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan
hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur &
ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan
pasangan yang susah untuk di mengertikan.
4. Tarikh Lahir pada 4, & 13
Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan
mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak
yakin dengan diri sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata
keranjang dan suka bertukar-tukar partner.
Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia
sering bersifat dingin kepada orang lain
kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia
memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan
kadangkala bersikap keanak-anakkan.
5. Tarikh Lahir pada 5 & 17
Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan
punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang
berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi.Memandangkan sesuatu
selalunya dari segi yang menguntungkan.Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh
pada orang lain.Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar
pasangan.
6. Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27
Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran
dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani.Dalam soal cinta dia
ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya.Namun begitu harga
dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu
menolak kebaikannya.
7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31
Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur.Namun dia mudah
sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya
sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-
hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah
meninggalkannya.
8. Tarikh Lahir pada 8 & 23
Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut &
bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman-teman kerana rasa rendah diri yang
terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir
mahupun dalam kehidupan seharian.Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan
selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam
urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.
9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21
Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-
citanya.Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan
orang yang mudah tersinggung.Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam
menghadapi persoalan.Soal cinta dia sangat
setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu.
Kalau baik dia sangat baik dan kalau
jahat dia merupakan orang yang paling jahat.
10. Tarikh Lahir pada 12 & 19
Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji.Dia berharap setiap
orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan
berpakaian rapi.Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukan
penampilannya.Dalam Kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana
bakat kepimpinannya.Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam
pergaulan.Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk
dipercayai.
11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26
Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini.Dia
tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap bodoh dalam menghadapi sesuatu.
Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah.
Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang
menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi
perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya
disenangi oleh kawan-kawan.
12. Tarikh Lahir pada 22 & 25
Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana
kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya.Namun buat teman-teman
dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka
merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain.
Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan
seniman asmara.

Sunday, January 23, 2011

budak2 zaman sekaRaNg....

mari dengar cite budak2 zaman sekarang
mari dengar cite budak2 zaman sekarang
ade pakai jubah, ade yg separuh telanjang
ade macam2, kulit putih tukar hitam
ikut suka hati, ape peduli halal haram
mase kecik2 cite2 jadi doktor
bile besar jadi lupe jadi kaye jadi gangster
ape kejadahnye ayah kelu tak berkata
mak garu kepala mase depan huru-hara
orang bercinta dier pon gatal nak ikut
bile maruah dah tergadai baru dada rase semput
ini kisah anak dara belum yg tua muda
macam2 ada sampai tak tau macam mane nak mule
sekolah belum habis dah lagak macam dewasa
islam hanye pada name semua dier nak cube
boleh main cube2, boleh main rabe2?
main same2 bile kene same rase
tepuk dada tanye selera?
tanya iman tanya diri
tanya kaki sape bagi
sampai kite boleh berdiri?
aku cume criter ape yg aku nampak
terpulanglah kat korang nak trimer ke tak
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kate buruk dier pandang semua cantek
tak pelik?
mane pegi rase segan
kalau kate orang kurang2 ingat tuhan
umat manusia bergantung pade ilmu
setakat tunjuk otai takde orang respek kat lu
memang begitu
dunia untuk orang bijak
pandai2 hidup kalau taknak kene pijak
cube2 usha tengok2 sekeliling
bukan tengok dinding tapi minah senget mate juling
dier bukan bute cume buat2 tak nampak
dier rase seronok jadi budak rosak akhlak
harge diri murah jual badan kat lelaki
macam balak die konon ambik dier buat bini
sedarla diri sedarla dari mimpi2
ape hari2 kau memang gelap takde pagi
korang pakai seksi sebab laki suke tengok
kalau lawa takpe cume lawa sikit dari momok (uwekkk…)
pusingkan pandangan tengok pulak bende baru
budak jadi kaye walau belum tumbuh bulu
ape bende tu jantan pon belum kering lagi
dah pandai pulak cinte main sane - main sini
tukar pompuan hari2 bukan ke kau tu muslim?
tapi tak jage kau tukar pompuan macam musim
macam main game boleh buat sesuke hati
cube pikir balik ke mane kite lepas mati?
tak payah kerek2 kite semua bukan hebat
ingat atas sane ade kuasa lagi kuat
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kate buruk dier pandang semua cantek
tak pelik?
mane pegi rase segan
kalau kate orang kurang2 ingat tuhan
umat manusia bergantung pade ilmu
setakat tunjuk otai takde orang respek kat lu
memang begitu
dunia untuk orang bijak
pandai2 hidup kalau taknak kene pijak
jom tengok2 budak2 dekat sini
perangai pelik diorang tambah sikit dengan perangai gedik
dengan jersi besar rantai pula nak cecah lantai
topi kasi senget pasti kan tunjuk otai
pakai seluar besar badan2 macam lidi
tapi akan sikit bagi tayang bulu kaki
tayang itu ini tunjuk semua perangai buruk
memang teruk bile orang mule lagak beruk
buat ape sibuk2 dengan trend mase kini
sanggup pakai mahal walau gadai itu ini
berhabis duit cume sebab nak perhatian
semua atas sebab diri nak diperhatikan
inilah hakikat kite pentingkan luaran
anugerah tuhan lebih sekadar ucapan
?
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kate buruk dier pandang semua cantek
tak pelik?
mane pegi rase segan
kalau kate orang kurang2 ingat tuhan
umat manusia bergantung pade ilmu
setakat tunjuk otai takde orang respek kat lu
memang begitu
dunia untuk orang bijak
pandai2 hidup kalau taknak kene pijak

aku daN dia...;)

first kte org jmpe mce kcik...time too xingt dh umo bpe....mce kcik2 too mmbe baek gk la ngn dye toO....xlme pas too...dlm aQ drjh 4 x clp....aQ pndaH smnjoNG...lme gak kte org lost cntc..then..cntc bleQ time umo kte org cme2 dh 17....aQ inGt kte orG dh x kN jMpE lg...tp prshbtn kteorg kekl lme bbto dpt jmpe bleQ....tp dye ny mmg sLLu wt aQ bngng....pkr dye tOo mmbe dry kcik je...aq bLh la Sbo...huhu...yG xleH bela nye....dan2 je nme aweQ dye cme nGn aQ ,,,,ha3...Mm alhamdullilah la cmpy now kteorg mmbe baek lg..hope cmpy ble2 la.....(ajim)he3x

di saat ku mencintai diri mu....

akU diA n KAmOo....(smkss)

TANGGALnYE 13 disember 2010....saat2 akHiR tok aQ mnmatKn zamN sklh..n saat2 tOo gaQ timE aQ kNe bpsH ngN mmbe2 baek aQ...waaa miss doWaNg SUME....mm nY aQ nk CitE TIme AT cklH...time pg pas asMbLy ktE oWng msTy wT gMpk aT kLz..hu2...pstOo Kne aRh strT bLjo...timE2 nk bLjo toO lh mcm2 prnGai aDe..HAK9....sumE tpu cKgU..KONOn ckP nk G tndS...pdhL G taWaf stoO cklh...hak9....tp kjE toO dak boy yg wt..hu2...kjE  dak2 girL laQ...dok wT ketuPat laM kLz..xpon gadoH samE cndry..HU2....mm yG sedIh nye dlu mmbE2 Aq RMY...Tp now tgL bpe OrG JE..CZ bnyk nGt prob....pe2 poN yG tlg ny lh YG PLiNG ok....aQ,urA,are-na,nurooN,n jutkH...wlaU poN kte orG sllu gdoH2...tp prshbtn kteorg kkL lame....sjak dry f4 kte Org mmbe mcm2 prob de....nsb laa kte org ny ctooo kpLe...so leH la stel cme2 prob toO...I LOVE U ALL...mm cmpY noW prshbtn kte org belime ttap ok...wlaupoN msing2 dH kJe........so kowng sumE gud LUcK k.....syuNk kornG sumE..5 usaha in 2010..!!!

Saturday, January 22, 2011

Ceritanya bermula begini~~~
          ALLAH megutuskan malaikat Jibrail untk bertanyakan kepada beberapa binatang. Lalu malaikat Jibrail pon pergi bertanyakan kepada seekor kerbau.

Jibrail: Wahai kerbau, adakah kamu suka dijadikan seperti ini ? (dalam keadaan kerbau itu sedang berendam dalam sawah  padi).
kerbau:Alhamdulillah, aku bersyukur dijadikan seekor kerbau daripada menjadi seekor kelawar yang bermandikan air
            kencingnya sendiri.

Setelah itu, malaikat Jibrail pergi menemukan seekor kelawar.
Jibrail: Wahai kelawar, adakah kamu suka dijadikan seperti kelawar ini?
kelawar: Alhamdulillah, aku bersyukur dijadikan seekor kelawar daripada aku menjadi seperti cacing yang berjalan
               dengan perutnya sendiri dan duduk dalam tanah.

Kemudian, malaikat Jibrail pergi pula bertemu dengan seekor cacing. Malaikat Jibrail bertanya kepada cacing.

Jibrail: Wahai cacing, adakah kamu suka dijadikan seperti ini ? (hanya berjalan dengan perut sendiri dan hidup dalam
            tanah)
cacing: Alhamdulillah, aku bersyukur dijadikan seperti ini daripada aku diciptakan seperti seorang manusia yang bila di
            akhirat kelak dia akan diazab dan diseksa disebabkan tak cukup amalan.


Marilah kita2 sama bermuhasabah diri..Apakah kita tidak malu? sedangkan binatang boleh bersyukur mengapa tidak kita?? Walhal kita sebagai manusia cukup semua sifat..tetapi berapa kali kita mengingati ALLAH dan bersyukur kepadaNYA??

Astagfirullhal'azim.....

my life..=)

firsT aQ asE bHgie nGt cZ rmy orG syG at  AQ..tp........aQ dH bnYk dG doRng SKt HTy....aQ sndrY poN x pHm ngN drY aQ ny....hurMm.....cmpy de soRrG ny sNgoP bruBh sbb aQ.....skLy lg aq dh sie2kN prubHn yg dye wt....aQ ase dry AQ ny jht ngT...cz dh hmpe an orG tOo.....Pe2 POwN.......ciNte x leH pkse.....cnTe nY knE triME NGn hty yG reDo....(cinTe dLm htY aQ adlH hNya UNtk oRg yg btl2 cnte aQ n triMe Aq SEADeNYE.....)